Den Dato Markerer Evangeliet - Bloomsbury Publishing

Den Tidlige Dato Markerer Evangeliet - Patheos

Datering Af Mark   S Gospel

Mange af lederne af Kirken i Rom blev dræbt, herunder øjenvidner til ministeriet for Jesus. Sammenfattende mener jeg, Markus skrev sit evangelium flere gange, at foretage rettelser og tilføjelser, som er relevant, og i den. Jeg mener, at løsningen på dette dilemma ligger i vores forståelse af udviklingen af Markus-Evangeliet. Det var først i det 19 århundrede, at Mark kom til at blive betragtet som den ældste af de fire evangelier, og som en kilde, der anvendes af både Matthæus og Lukas. Crossley argumenterer for, at Mark ' s gospel tager for givet, at Jesus fuldt ud observeret bibelske lov, og at Mærket kan kun foretage en sådan antagelse i en tid, hvor Kristendommen blev i vid udstrækning lov opmærksom: og dette kan ikke have været senere end midten af 40'erne, fra hvilket punkt på visse Jødiske og ikke-jødiske Kristne var ikke længere at observere nogle bibelske love (fx mad, Sabbat). Der er dog nogle særlige egenskaber i forfatterens stil, som kan være af interesse. Den ældste klare beviser har vi på, om datoen kommer fra Irenæus af Lyon, der skrev i det andet århundrede. Det faktum at de har så meget materiale, ordret, og endnu også udviser væsentlige forskelle har ført til en række hypoteser, der forklarer deres indbyrdes afhængighed, et fænomen, der kaldes den Synoptiske Problem. Fødslen af Kristendommen: at Opdage, Hvad der Skete i Årene Umiddelbart Efter Henrettelsen af Jesus. Nogle blev korsfæstet, andre blev sendt til amfiteatret for at blive dræbt af vilde dyr, mens andre blev dyppet i tjære, der var bundet til pæle og brændt levende for at lyse op Nero ' s garden parter. James Crossley også spørgsmål af den opfattelse, at Mark 13 afspejler den Jødiske krig, der argumenterer for, at der er andre plausible historiske indstillinger. Den traditionelle forfatter er mand ved navn John Mark, en ledsager af Simon Peter, der skrev det evangelium, ved hjælp af Peters øjenvidneberetninger. Nogle forskere mener, at det er muligt at Mærke kan have været ung mand, iført intet andet end en linned klud i Getsemane have, der forlader sin kappe i kløerne på de soldater, løb nøgen til at flygte anholdelse (Mark 14:51). Paulus nægtede at tage ham på den anden rejse, fordi han havde forladt dem i Pamfylien (Apg 15:38). Jesus er Søn af Gud, men han holder sin identitet hemmelighed (den Messianske Hemmelighed), for at skjule det i lignelser, således at selv de disciple ikke til at forstå.

Evangeliet Datoer for, Hvornår Blev de Evangelier Skrevet?

Datering Af Mark   S Gospel

Mærket er inkluderet i prisen, men altid oversat til læseren (Mark 3:17, 5:41, 7:11, 7:34, 14:36, 15:34, osv.), indicating, at. At forene disse ideer var den fælles tråd af apokalyptiske forventning: Både Jøder og Kristne troede, at afslutningen på historien var, at Gud ville meget snart komme til at straffe deres fjender og etablere sin egen regel, og at de var i centrum for hans planer. Det anses af de fleste forskere at være den første af de fire evangelier, der er skrevet med en dato, der er mellem 50 og 70 e.kr. Evangelierne blev skrevet på græsk, så man sikkert svaret er, at den populære græske biografiske romantik haft en indflydelse på evangeliet forfattere. I Mark, Jesus' disciple vidne til hans mirakler, og lytte til hans visdom og korrekt at identificere ham som den messias, men de har aldrig forvente ham til at blive udført i en ung alder. Disse to stykker af beviser tyder på, at forfatteren af den tidligste skriftlige Evangeliet var Varemærket, og at oprindelsesstedet, var Rom. Ifølge den Romerske historiker Tacitus, skylden for at starte ilden blev tilskrevet Kejser Nero selv. Yderligere oplysninger kommer fra Irenæus, Biskop i Lyon, litra c. 178 E.KR). Han havde været i Rom, og fastslår, at efter dødsfald af Peter og Paulus, Mark, discipel og fortolker af Peter, der er afsagt i at skrive den prædiken af Peter.

Han forklarer, at Jesus er blevet rejst, og han pålægger kvinder at fortælle Peter og de andre disciple. Det er udfordringer, som brugen af de ydre tegn (såsom Irenæus og Clement af Alexandria), som ofte bruges til dating Mark, bygger i stedet på interne beviser fra evangeliet selv. De fleste siger, at Mark var skrevet under krigen, hvor det var tydeligt, at Rom skulle præcis en frygtelig hævn over Jøderne for deres oprør, selv om de detaljer, der var ukendt. Han lærer sine disciple i hemmelighed, som han befaler dem, han har helbredt ikke at fortælle nogen, han befaler dæmonerne at være stille, når de begynder at annoncere sin identitet, og hans disciple synes at sjældent forstår, hvad Jesus taler om. Der er en stærk tradition for, at Mærket er det John Mark, Jerusalem, hvis mor ' s hus blev mødested for Kirkens ledere efter Pinsedagen (Apg 12:12). Jerusalem, ville han ikke have været øjenvidne til meget af historien, selv om han kan være den unge Mark 14:51-52. Det afspejler også den Jødiske skrifter tema i Guds kærlighed, at blive mødt af utroskab og svigt, kun for at blive fornyet af Gud. Kirken har derfor opnået sit syn på Jesus primært fra Matthæus, sekundært fra John, og kun fjernt fra Mark. Mange studerende, når de begynder at lære om Bibelen, er instinktivt overrasket over at høre, at mindst 30 år. Det hævdes, at Mark repræsenterer Jesus tradition forud for den hurtige ekspansion af de ikke-Jødiske mission i 40'erne.